MapBG Forum
Добре дошли Търсене | Активни теми | Логване | Регистрация

Нова тема Отговор
Winda, która zatrzymała się na moim piętrze Настройки
Guest
#1 Публикувано : 24.04.2026, петък, 11:28:05 Цитат
Ранг: Guest

Групи:

Присъединен: 27.01.2009
Публикации: 561

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty na warszawskim Ursynowie. Dziewiąte piętro, winda często zepsuta, a sąsiedzi, którzy piją wódkę na klatce i słuchają disco polo o drugiej w nocy. Nie jest to może miejsce z moich marzeń, ale po rozwodzie tylko takie było mnie stać. Przeprowadziłem się tu z jednym plecakiem, pudełkiem płyt winylowych i resztkami godności. Od tamtego dnia minęły trzy miesiące, a ja wciąż nie mogłem powiedzieć, żeby życie stało się choć trochę łatwiejsze.

Pracuję jako kurier na rowerze. Zimą to istne piekło – błoto po kostki, ręce zmarznięte, klienci, którzy każą czekać pod drzwiami po piętnaście minut. W tamtym tygodniu zarobiłem mniej niż zwykle, bo padało, więc zamówień było jak na lekarstwo. Kiedy w niedzielny wieczór usiadłem przy biurku i podsumowałem tydzień, zabrakło mi trzystu złotych do czynszu. Trzysta złotych. Kwota, która dzieliła mnie od spokojnego snu i od telefonu od właścicielki mieszkania, która nie znosiła spóźnień.

Siedziałem przy tym biurku do późna. Próbowałem coś wykombinować – pożyczyć od mamy? Nie mogłem, bo mama sama ledwo wiązała koniec z końcem. Sprzedać coś? Nie miałem nic wartościowego oprócz tych płyt, a te były dla mnie świętością. Została mi tylko głupia nadzieja i wieczór, który trzeba było jakoś zabić, żeby nie zwariować.

Włączyłem laptopa. Stary, wolny, śmierdzący kawą, którą raz wylałem na klawiaturę. Strona startowa, poczta, Facebook – nic. I wtedy w jednym z zamkniętych okien, które wisiało od tygodnia, zobaczyłem reklamę kasyna. Normalnie bym wyłączył, ale w tym momencie byłem gotowy na wszystko. Coś we mnie pękło. Uznałem, że nawet jeśli to ściema, to przynajmniej na chwilę oderwę myśli od pustego portfela.